Pages

Friday, May 23, 2008

Khidmat???

Assalamualaikum wbt

Alhmadulillah..berkat kesabaran..setelah beberapa hari diselubungi masalah..aku dah ok..tapi cam nak demam je arini..hmm..xpela..abaikn..mayb dis is d last post b4 im going tu Pulau Perhentian...pape pon..nnt aku nulis gak..lpas aku balik laa..wahaha..cube korg sume belek gamabr bawah nie..belek elok2..ade aku kat situ..astu blakang tu ade grafiti..hmm...nie ade cite nak story same korg nie...cube hayati k..




actually dis grafitti is one of aku n my friends nye keje tyme 2005..aku juz wat shadowing n inking..haha..abes conteng dinding makaml Kemahiran Hidup skolah aku...hmm...tp ni cikgu yg suruh wat ..sempena IHTIFAL SMKA PERINGKAT KEBANGSAAN kat skolah aku tu..

de crewz are...

IMRON TAJUDDIN..(Chief Designer)
FIKRI NAZARI..(Inking/Shadowing)
FIRDAUS ISHAK..(Inking/Colouring)
BAKRI AMIN BADRUL ALAM..(Inking/Colouring)

walaupun macam2 yg budak2 laen cakap..niat ktorg satu je..tolong cikgu..aku still igt..ade satu kata2 dari syeikh kat Yaman..yg aku terima dari Ustaz aku..Ustaz Syauqi Ismail Al-Hafiz..

"man khadama qadama"..yg membawa maksud "siapa yg berkhidmat dy akan maju"

hmm~actually ada satu cite dsebalik kata2 nie..

mungkin ramai yg pernah dgr ttg Sibawaiyh..myb aku salah eja..klw salah btulkn k..actually he is a Pakar Nahu/Ulama' dulu..Ulama' Nahu Bahasa Arab..ada dalam sejarah..

Ustaz aku cite..mula2..Sibawaiyh nie x pandai..dy lembab sgt..tapi dy rajin sgt2 tolong mua'alim dy..dy still x pndai..juz seorg plajar yg slow..n pada suatau hari..Allah Taala dah tarik hijab penerimaan ilmu dy..n dy trus jadi seorg ulama yg kaya dgn ilmu pgtahuan

ustaz aku cakap Allah Taala tarik hijab penerimaan ilmu Sibawaiyh nie ibarat tarik pnutup corong air..air tu trus mmcurah turun..begitulah juga dgn ilmu yg Sibawaiyh trima..trus mnrus tapa sebrg hijab...

oleh hal yg demikian sahabat2 yg ku kasihi sekalin..rerajin laa tolong ibubapa kita..cikgu2 kita..kawan2 kita..biaralah dorg x tolong kita balik pon..dorg kata kita nie pape ke..yg pnting niat kte btul..k..tolong kerana Allah Taala..sila rujuk sini utk perkongsian tentang niat..hmm..

wassalam~



0 comments: