Pages

Saturday, May 17, 2008

MDSSK~kisas0607-pt.3


Assalamualaikum wbt

hari ni aku tergerak hati..nak tulis pasal mamu lagi..sbb aku lupe..dy pon guru aku jugak..byk yg dia ajar aku..thanks 4 all my friend yg igtkan..espcially http://prastanta.blogspot.com/...sedarkah anda..hari ini..ramai pejuang2 islam..penegak2 kebenaran dan ulama'2 disishkan malah dipenjarakan..hmm ntah pape..sume atas dsr dengki..politik..korupsi..arghhh..ni yg malu ni..terutamanya di negara kita..aku x nak lebey2..nnt ne tgkap lak..aku ni student agi..hmm...mamu slalu igtkan aku..

"Fikri,manusia dalam pejara..x semestinya sume org jahat..aku dah masuk situ..byk kali..aku lebey taw..aku dah byk pasai Islam dlm penjara..sebab tu..aku dah pasang niat aku..satu hari aku nak berkhidmat utk masjid..alhamdulillah..dgn izin yg Maha Kuasa..aku sampai kat Masjid Diraja Sultan Sulaiman nie.."

hahaha...mesti ada yg terkejut kan..mamu masuk penjara???..amende nie..kata mamu nie baek..hahaha..actually in army force dulu..dy leader utk satu platun nie..kat mne tah..dy x pnah laa cite ttg pangkat dy kan..sbb mamu x suke..dy cakap

"biaq p laa fikri oii..bnda lama..xyah dok ceghita laa..aku dah mnyesai dah nie..cukup laa tu utk aku..mmg Allah tu Maha Adil..hg tu blajaq elok2..jadi org berguna utk masyarakat"

sedih sgt bile teringat kata2 mamu nie..

hmm..dalam platun tu dy kpala..so dy paling berpengaruh laa..astu..dy bawak masuk dam(ganja) dalam platun tu..coz slalu kna stay up lama2...tggu bandit(komunis)..astu ada satu hari tu kne tangkap..kne hukuman wat keje amal..4 a couple of days laa..kne wat kawad senyap..tiap2 pagi..kne wat perbarisan kat kem dorg..jatuh hukuman kat mahkamah tentera..still x kne buang lagi dari tentera..sbb ramai army force dulu2 amik ganja..time tu x berleluasa sgt gnja2 nie..so x strict sgt...hmm..ade lagi cite nye...

ok..tutup bab dadah..mamu nie masuk pnjara..mse dy bercuti..yelaa..askar kan ade cuti2 pda..masa tu dy tgh lepak ngn kgkawan kat Masjid Pkisatan..around KL kot..tibe2..ade laa org mai wat pasal..ganggu dorg (geng2 askar) tgh lpak2 kat situ..dy cakap masa tu dy siap pakai rantai emas lagi..haaa..ade gaya bonzer nie...mamu cakap...

"masa aku muda dulu tu..huh..bubuh rantai emas nie..nalaa punya besaq pakai..kira sapa ada rantai emas kira dy paling teraa laa waktu tu..."

astu mamu ngn badan yg hyper tinggi n dulu dy cakap dy tough..hmm..maybe laa..dy pon pukul laa budak tu..yelaaa..jiwa muda kan..darah muda..mmg laa panas sket...dy sorg je pukul..astu org ramai wat police report..dalam 10 minit kemudian, polis pun mai laa...n tgkap dy sorg je..kgkwn dy sume x kne tgkap..sbb dy sorg je yg pukul kan...haaa..mase tu polis minx IC..tgok2 IC askar..trus wat test utk dadah..haaa..kantoi...marijuana..positive tu...so masuk laa dy dalam pnjara...hmm..sebab tu je...

haa dalam pnjara tu..mcm2 dy blajar..dy kata yg kaki nyanyi..nyanyi laa kejenye..yg kaki ngaji..ngaji laa kejenye..ramai ustaz2 yg ngajar dalam tu..dy pon pg laa blajar pasal ISLAM sebaik mungkin..aku pnah tgok kitab yg dy blajar tu..aku siap bce lagi..ntah ape laa tajuk dy..tapi sal Tauhid laa...kitab lame...

lame gak dy jatuh hkum...selama dy jatuh hukum tu..dy dah rase masuk mcm2 jenis pnjara...haha..Kajang, Sungai Buloh, Pulau Pinang n byk lagi..dy cakap sume ade tujuh pnjara dy pnah masuk..hmmm..actually yg kes pukul tu 1st time nye..ade byk lagi dy kne tgkap..kes ganja laa..isap ganja..

org dulu mmg ramai isap gnaj..terutamanya org tua2..serius nie..x tipu..x caye g laa tye warga tua d kawasan anda..huhuhu...hmm..mamu slau cakap kat aku..idup nie sementara...dy cite sal org yg pnah wat jahat..bile jadi baek..insya-Allah..jadi sgt baek...dy ade cite sal ramai kgkawan dy dalam pnjara..

hmm...nak g makan lak pasnie...hahaha..stop dlu sini kot...nnt aku cite sal tazkirah2 mamu lak...
~till then

oh...sblum aku chowz..MAMU THANKS 4 EVERYTHING...

bile laa nk jumpe mamu agi..dy mst sronok gile jumpe aku nie..hmm

aku gtw dapat 8a pon dy dah sronok gile..hahah..
tu x jumpe lagi tu..hmm..

wassalam




8 comments:

AiMaN KiSaH said...

banyak gak hg dpt cerita dr dia norr
nnt hg smbg la cita k
best gk baca
wei la ni dia keja msjd mna plak??

FIKRI NAZARI said...

to aiman

dy dah x keje..ntah laa..dah x jumpe dah..call pon..operator cakap

"PLEASE TRY AGAIN LATER"

tut tut tut

astu outuss..hmmm..di manakh mamu??
gambaq dy pon x dak..xleh laa nk cari
tye kgkawan..sapa ada bg kat aku..aku nak cari..k

prastanta said...

kau tnyelaa ima msjid, xpun tok siak dia [bkn kau].

btway, i'm tagging you.

hanifi aizat said...

Boleh masuk mastika ah citer nih.Dilaporkan oleh Fikri Nazari.hahha.

hanif_m_noor said...

kalo cmtu, hbungila mastika cpt2, nnti bole mntk tlg dia buat iklan cari mamu skali...

FIKRI NAZARI said...

to all~
hmmm...mmg xdpt dah nk contact dh tye dh..huk3
tolong laaa call MASTIKA
hehe

Dr. Amiera Asli said...

mcm nk knal je mamu nih.. huhu..

FIKRI NAZARI said...

to-layyinulharir

haha..cenen leh knal nie??huhuhu